Branchecertificaat B
Home / Certificering / Branchecertificaat B

Het vervolg op het KSF Branchecertificaat A voor medewerkers klantcontact en chat is KSF Branchecertificaat B, voor senior medewerkers die coachende taken hebben.

Opleiders maken hun eigen opleidingen op basis van de eind- en toetstermen van de KSF. Ook is het mogelijk een externe organisatie in te schakelen voor de ontwikkeling en/of de opleiding. Deze KSF-leden bieden opleidingen voor het KSF Branchecertificaat voor medewerkers klantcontact.

 

  • De planning van het assessment is in handen van de organisatie zelf
  • Het examen heeft twee onderdelen: kandidaat en leidinggevende leveren een schriftelijke motivatie aan, daarna volgt het online assessment voor de kandidaat

Tijdens dat assessment reageert de senior medewerker op situaties uit de praktijk en laat zien wat hij in huis heeft aan competenties als organisatiesensitiviteit, inlevingsvermogen en flexibiliteit. Voor jou als organisatie is dat een borging van de kwaliteit van coaching.

De kosten voor het examen voor KSF Branchecertificaat B voor ervaren medewerkers met coachende taken zijn € 250 voor leden, € 275 voor niet-leden.

 

Eind- en toetstermen KSF Branchecertificaat B
Eind- en toetstermen branchecertificaat B 23082018 versie augustus 2018

 

Overige informatie KSF Branchecertificaat B
Examinering Branchecertificaat B 01072018 versie juli 2018
Motivatie en competenties Branchecertificaat B V5 apr 2018
KSF branchecertificaat B mei 2019 presentatie

 

Subsidiemogelijkheden

Voor scholing van medewerkers is vaak subsidie beschikbaar. Meer informatie hierover vindt u bij:

OOCC – het opleidings- en ontwikkelingsfonds voor contactcenters
MVO in klantcontact – een website van de KSF over maatschappelijk verantwoord ondernemen in klantcontact

 

Call Now Button