Als organisatie biedt je zelf de opleiding op basis van de eind- en toetstermen van de KSF. Je kunt er ook voor kiezen een externe organisatie in te schakelen voor de ontwikkeling en/of de opleiding. Deze KSF-leden bieden opleidingen voor het KSF Branchecertificaat voor medewerkers klantcontact.
De planning van het assessment is in handen van de organisatie zelf
Het examen heeft twee onderdelen: kandidaat en leidinggevende leveren een schriftelijke motivatie aan, daarna volgt het online assessment voor de kandidaat
Tijdens dat assessment reageert de senior medewerker door middel van opgenomen filmpjes op situaties uit de praktijk. Hij laat zien wat hij in huis heeft aan competenties als organisatiesensitiviteit, inlevingsvermogen en flexibiliteit. En hij laat zien een ambassadeur te zijn voor het vakgebied. Voor jou als organisatie is dat een borging van de kwaliteit van coaching en trots op het vak.
Om zich aan te kunnen melden voor KSF Branchecertificaat B moet de kandidaat ten minste de online toets voor branchecertificaat A hebben gehaald.
De kosten voor het examen voor KSF Branchecertificaat B zijn € 250 voor leden, € 275 voor niet-leden.